Passie voor Retail & Fashion vormt een belangrijke eigenschap voor de medewerkers van de Bijenkorf. Retail zorgt voor dynamiek, snelheid,vraagt ondernemerschap en grote flexibiliteit. Fashion bepaalt voor een belangrijk deel de wereld waar wij ons in begeven en de klanten die we dagelijks aantrekken.
Naast deze eigenschappen maken onze zes 'Corporate Values' een belangrijk onderdeel uit van het DNA van onze medewerkers. Deze zijn:
-
Passie voor klanten:
deze passie begint bij onvoorwaardelijke toewijding en het anticiperen op de wensen van de klant. Dit anticiperend vermogen vormt de basis om de klant echt te verrassen.
-
Continu vernieuwend:
de wereld rondom de Bijenkorf is continu in beweging en ziet ons als ijkpunt. Met een grote innerlijke vernieuwingsdrang zorgen wij dat wij trendsettend blijven om onze klanten te inspireren en onszelf te overtreffen.
-
Verantwoordelijkheid nemen:
de basis voor deze waarde ligt bij commitment. Wij zijn helder naar elkaar over het doel en het resultaat dat wij nastreven en spreken elkaar aan op verantwoordelijkheden.
-
Samenwerken:
samenwerking begint bij interesse. Interesse in wat onze klanten beweegt en wat je collega's beweegt. Interesse leidt tot het delen van kennis en ideeën. Zo kunnen we samen werken aan een gemeenschappelijk doel en het succes van de Bijenkorf verder vergroten.
-
Openstaan voor verandering:
de basis voor deze waarde ligt bij de drive om continu te onderzoeken wat nieuwe mogelijkheden zijn. Dit vraagt een kritische houding, open en eerlijke communicatie en het enthousiasme om dingen samen anders te doen.
-
Elk Individu respecteren:
respect is een blijk van waardering die voor iedereen belangrijk is. Dit vraagt continu aandacht voor gelijkwaardigheid en betrouwbaarheid.